• 1.jpg
  • 202.jpg
  • 2020_1_16.jpg
  • s5.jpg

W ostatnim czasie uwagę zwraca zjawisko zwane patostreamingiem, które jest szczególnie niebezpieczne dla młodych użytkowników sieci. Sprawa stała się na tyle poważna, że walkę z tego typu treściami online podjął Rzecznik Praw Obywatelskich. Czym są patotreści i dlaczego zagrażają dzieciom i młodzieży? Przeczytaj artykuł i zastanów się – czy Twoje dzieci rozmawiają o wymienionych w nim twórcach? 

„Nie bój nic! Gdzie wola, znajdzie się sposób.”          
                                                  Osioł ze „Shreka” ;-)

 

 

Witajcie Drodzy Uczniowie!
 
Z rozmów z niektórymi z Was, (w tym miejscu chcę przypomnieć, że jestem Dla Was dostępna na skype/przez telefon; w razie potrzeby piszcie wiadomości w librusie), wiem, jak ciężko Wam wstać rano, niektórym „wyskoczyć” z pidżam i przy ograniczonej motywacji zewnętrznej zabrać się do pracy. Jednym słowem - zdyscyplinować się. Rzeczywistość zdalnego nauczania…
W związku z tym chcę Wam zaproponować przydatny moim zdaniem materiał do obejrzenia, w którym zawarte jest to, co zazwyczaj doradzam niektórym z Was w tej sytuacji.
Zatem przygotujcie sobie kubek gorącej herbaty i posłuchajcie wywiadu:
 
 „Koronawirus: jak skutecznie uczyć się z domu?”. O skutecznym i komfortowym uczeniu się zdalnie opowiadają psychologowie z Uniwersytetu SWPS: prof. Tomasz Grzyb i Zofia Szynal.
 
 Dowiecie się z niego min.:

 

- co zrobić, żeby wstawać wcześniej, niż wstaję,

 

- jak zmotywować się do nauki: „efekt parkieciarza” ;-)

 

- regularność i rytmiczność, a poczucie bezpieczeństwa,

 

- za dużo materiału? czy poczucie, że jest za dużo materiału?

 

- „szklanka do połowy pełna” – jakie dobro można „wyciągnąć” ze zdalnego nauczania?

 

- jak pomóc Nauczycielom?

 

I coś specjalnie dla Maturzystów…

 

Miłego oglądania!

 

 

 

 

                                                                                               Wasz Psycholog